To często zadawane nam pytanie i nie ma na nie dobrej lub złej, jednej odpowiedzi. W naszej opinii, to naprawdę zależy od samochodu i jak zamierzasz go używać. Na przykład, jeśli masz Porsche 911, które ma wiele lakierowanych elementów z przodu i zamierzasz jeździć nim po torze wykorzystując jego walory, to folia ochronna będzie prawdopodobnie dobrą inwestycją. Alternatywnie, dla Range Rovera, który głównie będzie używany do przemieszczania się po mieście, takiego zagrożenia ze strony odprysków już nie ma.
UWAGA – w wielu przypadkach właściciele wybierają zabezpieczenie folią tylko do krawędzi przednich (przedni zderzak, część lub całość maski i lusterka), a resztę auta zabezpieczają powłokami Gtechniq, by nadać mu maksymalny połysk i uchronić je przed nadmiernym powstawaniem mikrozarysowań.
UWAGA nr 2 – powłoki Gtechniq można stosować na foliach ochronnych (zalecamy EXO), ale folii nie stosuje się na już zabezpieczone powierzchnie przez powłoki Gtechniq, gdyż nie będą one działały skutecznie.
WAŻNE: ceramiczne lub jakiekolwiek inne powłoki zabezpieczające, bez względu na to, jak marketingowcy będą Cię przekonywali, nie oferują znaczącej ochrony przed powstawaniem odprysków na lakierze, głównie spowodowanych od kamyczków uderzających w auto podczas jazdy. Folia ochronna jest gruba i ma około 150 mikronów- nasze powłoki mają grubość około 1 mikrona (proszę być bardzo sceptycznym czytając ulotki reklamowe, które oferują więcej niż ta wartość). Zatem podczas gdy gruba i miękka folia działa bardzo dobrze w tej materii, absorbuje kamyczki, tak powłoka Crystal Serum Ultra, CSL czy C1, ulepszy wygląd nada i utrzyma maksymalny połysk przez wiele, ułatwi mycie oraz ograniczy powstawanie mikrozarysowań.